יום שישי, 25 בפברואר 2011

מי קרא?

וידוי ראשון, אני לא מזדהה עם תנועת הליכוד. על אף שהיום המפה הפוליטית הישראלית משקפת באופן כללי מעין אחידות באידיאולוגיה שהיא מציעה. אין הבדל משמעותי בין הליכוד, קדימה, העבודה או העצמאות. הדבר היחידי שמבדל מפלגה אחת מרעותה זה המנהיגים שעומדים בראשם. מי שיוכל לאמץ לתוכו את האנשים הנכונים כנראה גם יזכה בבחירות, אך זה  הוא לא נושא הבלוג...
נושא הבלוג הינו חבר הכנסת איוב קרא מהליכוד, באופן כללי אינני עוקב אחרי פועלו בכנסת, על אף שהוא יחסית ותיק בליכוד, מעת לעת אני מתעדכן במעשיו על ידי הפייסבוק(כן אני חבר שלו) בכל אופן המשבצת שלו בליכוד מעצם היותו דרוזי הוא מייצג את העדה הדרוזית, פועל לקידום נושאים חברתיים כמו הקצאת משאבים לחברה הדרוזית, הנצחת חיילים דרוזים והעלאת נושאים על סדר היום שמעסיקים את העדה שזה  לגיטימי מאוד מבחינתו.
השבוע עקבתי אחרי פרסומיו וגיליתי מספר  אמירות (סטטוסים) שהם אנטי ערבים שלא עולים בקנה אחד עם היותו מייצג מיעוט במדינה, אמירות כמו "צריך כרטיסי טיסה חד כיוונים ללוב לח"כים הערבים" לא זו שהם פוגעים ישירות בערבים אזרחי המדינה, הם מנגד יוצרים מעין התססה בחברה הישראלית, לא בהיבט של שמאל ימין אלא בין אוכלוסיות שונות. ברור לי שהמצע של המפלגות הערביות אינו תואם את האידיאלוגיה שלו, והח"כים הערבים מתייחסים למדינה בכפיות טובה ובכל זאת אין מקום לאמירות מסוג זה.
ככל הנראה גורלנו קשור לגורלם של ערביי המדינה, הם פה והם לא יעזבו בקרוב, שאיפתם למדינת כל אזרחיה איננה ריאלית (לפחות לנקודת הזמן הזו), אבל לשני המגזרים הללו יש קווים משיקים- גם הערבים אזרחי המדינה וגם הדרוזים מקופחים על ידי חוק השבות, החינוך במגזרים הללו נחשב באופן יחסי ברמה נמוכה והרמה הסוציו-אקנומית בישובי הדרוזים והערבים יחד הינה נמוכה משמעותית מהישובים היהודים, אבל מילא זאת המציאות בשטח היא שיש הרבה ישובים מעורבים, כמו עוספיה, ראמה וכו' שחיים בהם דרוזים ומוסלמים יחד וסובלים מסכסוכים יומיים, למה לגרום לתסיסה בקרב האזרחים שאתה מייצג?
התבטאויות מסוג זה אומנם מקבלות כותרות ותקשורת שסגן השר קרא משתוקק להן אבל בסופו של דבר פוגעות באזרח פלוני ומשבשות את אורח החיים התקין שלו. אמנם אף לא יוצא לרחוב מחר בבוקר אך זה נטמע בזיכרון הקולקטיבי של אותם אזרחים ויבוא היום ובניצוץ הקרוב ביותר של חיכוך ששם הדברים יצופו הדברים לפני השטח ויצאו מכלל פרופורציה.
האם השכיל חבר הכנסת להבין שאנו רוצים חיים לחיות בשלום ושהאזרחים שבחרו בו דווקא מצפים שבמעשיו יטיב עימם ולא יפגע בהם?שאלות אלה הם חומר למחשבה בשביל סגן השר לבדוק טוב את התבטאויותיו השונות וגם לו מותר להיות לעיתים פוליטקלי קורקט.
האם איוב מגן על האינטרסים של הדרוזים באמירותיו?