יום חמישי, 17 בפברואר 2011

מפתח לעולם טוב יותר?

שאלה, האם שמתם לב שבשבועות האחרונים מנסים להחיות את נושא הגרעין האיראני? שימו לב בכמה קונטקסטים עלה הנושא האיראני בחדשות וזה רק על פי מיטב זיכרוני, לפני כשבועיים הייתה כתבה בנוגע לכך שהאיראנים הורסים את קברי אסתר ומרדכי. אחר כך היה ראיון עם טייס איראני שזה עתה ערק למערב והנה אתמול עולה הנושא של שליחת המשחתות האיראניות לסוריה, יש שטוענים שאלה ספינות עם אספקת סחורה אבל אין כאן איזשהו מקור מבוסס שיוכל לחשוף את האמת. לא עשיתי מחקר בנושא, אני בטוח שמי שיתאמץ בלמצוא עוד כתבות בנושא איראן ימצא עוד הרבה ממצאים מעניינים.
ממש כמו שפן מתוך הכובע דואגים כלי התקשורת לשלוף את התפוח הלוהט הזה (מישהו אמר יד מכוונת?) בכל פעם שיש משהו אחר שנמצא בראש מעיינינו וכעת המאבק החברתי נמצא בראש מעייננו מכיוון שהחיים במדינה נהיו קשה מנשוא, המים, הלחם,  התחבורה והדלק לצד משכורת שכח הקנייה שלה חלש באופן יחסי מעמידה אותנו האזרחים מאחורה ולא מאפשרת לנו קיום אורח חיים ברמה סבירה.
מישהו דואג להעלות ולהחיות את נושא הגרעין האיראני כל פעם מחדש, לא לחינם כעס ראש הממשלה על ראש המוסד מאיר דגן שאמר שהגרעין האיראני ייבנה רק עוד תקופה ארוכה.והתקשורת שאמורה לתפקד ככלב השמירה של הדמוקרטיה לא עוזרת לנו האזרחים. שירות טוב לאזרח מצידה של התקשורת צריך להיות כזה שגם מאפשר שמירה על בטחון המדינה וגם מאפשר שמירה על איכות החיים, הסביבה ומקטין את הפערים החברתיים .אך ספק אם אנשי התקשורת מבינים זאת, כי בכל דרך אפשרית הם מנסים להחיות את הנושאים הביטחוניים פעם אחר פעם ובצדק, הרי זה ברור שנבחר מנהיג שאכפת לו באיזה צד יהיה הכותל המערבי ולא על פי התכנית הכלכלית -חברתית שיציע .
מי שעוזר ליצור את ההמולה מאחורי הקלעים הם הפוליטיקאים מהקואליציה ואנשי ראש הממשלה שמושכים בחוטים שהרי הוא נבחר על המצע הביטחוני הפרדוקס המרכזי שעומד מאחורי זה שדווקא מעוז המצביעים של הליכוד הינם שכבות הביניים והשכבות החלשות של החברה, אנשים אשר מתקשים לסגור את החודש, מקבלים שכר זעום באשר לעבודתם, חיים בשכונות שרמת החיים בהם נמוכה ועוד.
האם בכל פעם שניגע בפצעים הכואבים שלנו השסעים החברתיים העמוקים כל כך, ינסו להסית את תשומת ליבנו לאיום ביטחוני כזה או אחר?התשובה היא בגוף השאלה, כך עשו מנהיגי הליכוד בעבר וכך גם יעשו בעתיד, כל שנותר לנו לעשות זה להבין את הדינמיקה של נושאי הביטחון ולהפנות להם גב בבחירות הבאות.
מעתה אני אישית מוותר על השיח של מלחמה ושלום, שטחים והתנחלויות לטובת איכות סביבה ובריאות, חינוך וכלכלה  ויפה שעה אחת קודם
בתמונה חייל מפנה עורף לטנק, מתי נפנה עורף למשחקי הממשלה?